Saterdag 18 April 2020

Perseptsuele Motorvaardighede



Vandag se aktiwiteit fokus op die ontwikkeling van visuele persepsie en visuele diskriminasie perseptuele motorvaardighede, aangesien perseptuele vaardighede 'n baie belangrike rol speel by leer lees, skryf en wiskunde doen.

Perseptuele vaardighede is wanneer die kind hul sintuie en fyn en groot motoriese motorvaardighede gebruik om interaktief met hul omgewing om te gaan. 'n Goeie voorbeeld van perseptuele vaardighede is om fiets te ry. Jy moet kan stuur, trap en balanseer terwyl jy bewus moet wees van wat om jou aangaan en deurentyd inligting verwerk om jou aksies te stuur.

Visuele persepsie is wanneer ons inligting bekom deur ons oë en die brein se vermoë om hierdie inligting te verwerk en korrek sin daarvan te maak. Sukses in wiskunde, lees en skryf maak staat op akkurate visuele persepsie.

Visuele diskriminasie is wanneer ons ooreenkomste, verskille en fyner detail in 'n voorwerp eien en is baie belangrik om te leer skryf en lees. Dit laat ons toe om bv tussen 'b' en 'd', 'a' en 'o' of 'p', 'b', 'q' en 'd' te kan onderskei.

Vandag se aktiwiteit is 'n lekker konkrete manier om hierdie vaardighede te oefen en die kleuters en voorskolers sal dit gate uit geniet!

Metode:

1. Knip of teken prentjies van goed in die huis en vra jou kleuter om die voorwerp in die huis te soek wat op die prentjie is. Voorbeelde: toilet, bank, yskas, stoof.

2. Tik of skryf 'n klomp woorde twee maal uit. Sit die eerste woord, b.v. 'bed' op die bed neer, en gee die tweede woord 'bed' aan jou kleuter. Sit die tweede woord, b.v. 'muur' op die muur en gee die tweede 'muur' aan jou kleuter. So gaan jy voort totdat al die woorde opgeplak of neergesit is en jou kleuter met 'n identiese pakkie in hul hande staan. Vra nou jou kleuter om die woord in hul hand se maat te vind in die kamer. Jou kleuter is nie besig om te 'lees' nie, maar is besig met die herkenning van die woorde se vorms.

Maak seker jy klap hard hande wanneer hul klaar is!

 

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking